pátek 7. srpna 2015

Skvělé makové semínko + recept na makové mléko


Máte rádi mák? Dopřáváte si ho často? Měli byste, protože je to velmi zdravá potravina.

Mák obsahuje 20% kvalitní bílkoviny, 40-60% tuku a velké množství kvalitní vlákniny. Kromě vápníku je také významným zdrojem zinku, hořčíku a železa. Vápníku obsahuje 1400 mg na 100 gramů, což je 11x více než obsahuje kravské mléko, které má 125 mg vápníku). Z vitamínů je zde hojně zastoupen vitamín E. 


Makové semínko je také vysoce zásadotvorné, takže pokud někdo má překyselený organismus, doporučuje se pít makové mléko (musí být ale neslazené!).




  • Zdroj zdraví, energie a síly.
  • Díky vysokému obsahu vápníku je prevencí osteoporózy.
  • Zklidňuje nervovou soustavu, tlumí bolesti hlavy, podporuje dobrý spánek.
  • Díky vápníku a hořčíku je skvělým pomocníkem proti lámání nehtů a vypadávání vlasů.
  • Působí jako prevence zubního kazu.
  • Pravidelnou konzumací máku si zlepšíte hladinu železa i vápníku v těle.
  • Z hlediska magie potravin se mák považuje za potravinu spojenou s energií plodnosti.

Miluji kombinaci máku a banánu - nakrájím si banán(y) na malé kolečka, pomelu si mák na mlýnku, přidám mák k banánům, zamíchám nebo vidličkou rozmačkám a jím. Pokud mám chuť na něco hodně sladkého, přidám ještě javorový či datlový sirup.

Nebo také je skvělé využití máku v makovém mléce. 


Makové mléko:


Potřebujete:

• 50g máku
• 400 ml vody

+ datle, vanilkový prášek apod. na dochucení

Postup:
Mák propláchneme a namočíme do vody. Necháme několik hodin (nejlépe přes noc) namočený. Poté mák i s vodou, ve které se máčel, dáme do mixéru a pořádně rozmixujeme. Pak přecedíme přes jemné síto a nebo přes speciální pytlík na výrobu ořechového mléka (já používám tento).

Doporučuji vypít co nejdříve a dlouho neskladovat. Uchovávejte v lednici maximálně tři dny.

Ze začátku jsem pila makové mléko rozmixované s banánem nebo datlemi, ale postupem času jsem si zvykla na chuť samotného makové mléka.

Tip: Zkuste přidat ještě nepražené kakao a vznikne Vám z toho lahodný kakaový nápoj.




Přeji krásný den :)
Zdroje informací:
Hana Zemanová, Bioabecedář Hanky Zemanové
http://superpotraviny.webnode.cz/seminka/mak-modry/
http://www.jogoviny.cz/clanky/zdravi/makove-mleko-doda-telu-vapnik-pomuze-s-prekyselenim
http://www.vareni.ziskejzdravi.cz/mineral-vapnik/

15 komentářů:

  1. Zrovna včera jsem si vzpomněla, že mák existuje a upekla makovec. Makové mléko mi dřív hodně chutnalo, ale pak jsem si ho jednou udělala ze špatného máku a bylo hrozně hořké. :/
    Mám v plánu si někdy pořídit i mák bílý. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo, mák bílý mám taky v plánu si někdy pořídit. Vždy na něj ve zdravé výživě koukám, ale odrazuje mě ta cena. Jednou ale zavřu oči a koupím si ho :D

      Vymazat
  2. To vypadá fakt dobře! Vyzkouším ho. Dnes jsem si ho chtěla přidat do kaše, ale neměla jsem ho namletý, tak zítra :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mlýnek na mák je třeba mít stále u sebe :D Určitě vyzkoušej, pak dej vědět, jak chutná :)

      Vymazat
  3. mak zjem, ale že by to bola nejaká extra mňamka, to sa povedať nedá :D ale určite vyskúšam aj to s tým kakaom a možno si to obľúbim viac :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej kombinaci mák+banán+javorový sirup/med. Rozmačkej to na kaši a sněz. To je potom pořádná mňamka :D Ale tak.. každý má jiné chutě. Když jsem byla menší, tak jsem ho moc nejedla, ale teď v poslední době na něm často ujíždím :D

      Vymazat
  4. mák mám moc ráda- makový koláč dělám aspon jednou do měsíce, ale mléko jsem ještě nikdy neměla! to určitě zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Semínkové a ořechové mléko je skvělý způsob, jak do sebe dostat spoustu živin :) Přeji ať chutná! :)

      Vymazat
  5. Takové účinky máku jsem ani neznala. Vlastně jsem tak nějak úplně na mák zapomněla, neměla jsem ho už několik let. :D A to by mi zrovna mohl "pomoct". Nehty se mi lámou, zuby kazí, vápníku mám málo. :D A s tím banánem by mohl být i dobrý. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to upřímně nevím. Ale to asi spíše ne :/
    http://the-biggestfear.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj,
    ráda bych tě pozvala ke mně na giveaway: www.getmovincz.blogspot.com :)

    OdpovědětVymazat
  8. Už sa chystám na neho asi stomilión rokov teraz už naozaj ho musím vyskúšať, ďakujem za recept ! :) Sranda je, že stále si ľudia myslia aké je kravské mlieko plné vápnika, a oproti tejto bombe je mu úplný výsmech

    OdpovědětVymazat
  9. O makovém mléku jsem ještě nikdy neslyšela, ale moc ráda ho vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  10. Mńam mňam, mák miluju!! A makové mléko je jeden z mých favoritů. Zkus ho rozmixovat se špenátem a banánem - zažiješ extázi :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S banánem je to lahoda, ale se špenátem jsem ho teda ještě nezkoušela. Ale roozhodně vyzkouším! Díky za tip! :)) Brzy vyzkouším, jen co budu mít doma banány - to zní divně - dlouho se totiž nestalo, že bych doma neměla banány :D Ale teď nějak raději sahám po nektarinkách, hruškách, jablíčkách :)

      Vymazat

Děkuji všem za komentáře! :)